Allianz pojišťovna – nabídka pojištění, recenze

V současné době je Allianz třetí největší pojišťovna v České republice. Ve svém sortimentu má různá pojištění, jako jsou pojištění vozidla, majetku nebo třeba životní pojištění. Co vše nabízí a jaké má recenze?
Shrnutí článku
Allianz je v současnosti třetí největší pojišťovna v České republice.
Pojištění vozidla u Allianz se řídí heslem „Jezdím málo, platím málo“ a jeho cena se odvíjí od počtu najetých kilometrů.
Kromě pojištění vozidla nabízí Allianz také pojištění majetku nebo cestovní pojištění.
Všechny věci kolem pojištění se dají řešit přes portál MojeAllianz nebo aplikaci.
Allianz pojišťovna nabízí skutečně široký sortiment, ve kterém lze najít pojištění vozidla, majetku, nemovitostí, životní a cestovní pojištění či různá spoření, jako je například to penzijní. Vybere si tak to své prakticky každý.
Pojištění vozidla MojeAuto
Prvním pojištěním, které Allianz nabízí, je pojištění vozidla. Jeho součástí je povinné ručení od Allianz, které kryje škody způsobené druhé osobě v rámci bouračky. Zjednodušeně to znamená, že když člověk způsobí nehodu, pojištění zaplatí škody na vozidle, majetku a zdraví druhé osoby (popřípadě osob). Toto pojištění musí podle zákona být sjednané na každém vozidle.
V rámci pojištění vozidla má Allianz různé balíčky, které obsahují další připojištění. Díky nim může klient pokrýt i další možná rizika a vedle povinného ručení mít třeba i havarijní pojištění Allianz. Před zakoupením balíčku je třeba zvážit, která připojištění klient nutně potřebuje a která by ho naopak stála zbytečné peníze. Ne každý totiž pojištění jako havarijní pojištění od Allianz potřebuje.
- Základní pojištění vozidla od Allianz zahrnuje povinné ručení, právní poradenství, asistence a úrazové pojištění.
- Balíček PLUS přidává přírodní události, požár a výbuch, poškození zvířetem a rozšířenou asistenci.
- Balíček EXTRA pokrývá navíc krádež, vandalismus a má i připojištění skla, takže se může hodit lidem žijícím v lokalitách s častými krádežemi.
- Balíček MAX je největší a má v sobě připojištění na havárie a doplatek na nové vozidlo (GAP).
GAP neboli doplatek na nové vozidlo je připojištění, díky němuž pojišťovna klientovi vyplatí část aktuální tržní hodnoty vozu po události, která na něm způsobí velkou škodu (například krádež nebo velké poničení).
Pojištění auta od Allianz také nabízí upravení balíčku pro elektromobily. Ten obsahuje například dopravu k nejbližšímu nabíjecímu místu nebo pojistné krytí baterií, nabíjecího zařízení nebo pojištění nabíjecí stanice.
Cena pojištění vozidla
To, kolik klient za které pojištění zaplatí, není předem jasně dáno, protože cena se odvíjí od několika faktorů. Jde například o věk klienta, kolik kilometrů se s autem ročně najede a zda měl klient v minulosti škodu u jeho dosavadních pojištění odpovědnosti z provozu vozidla.
Dále ji také ovlivňuje druh a stav vozidla. Ten Allianz posuzuje podle faktorů, jako je tovární značka, stáří, hmotnost, výkon, hodnota nebo způsob použití.
Jezdím málo, platím málo
Cena se následně odvíjí i podle najetých kilometrů. MojeAuto Allianz se řídí heslem „Jezdím málo, platím málo”. Jednoduše čím méně najetých kilometrů, tím levnější pojištění.
Funguje to tak, že klient na začátku pojištění poskytne odhad, kolik za následující rok najede kilometrů a podle toho mu bude nastavena výše pojištění (Allianz má několik cenových pásem právě podle najetých kilometrů). Po roce pak ukáže, kolik kilometrů auto skutečně najelo. Pokud je nižší než odhad, pojišťovna mu vrátí přeplatek a poskytne větší slevu na příští rok.
Cena překročení kilometrů u Allianz se liší podle kilometrů a nedá se tak předem určit. Aby klient zjistil cenu za překročení kilometrů u Allianz, musí se podívat na ceny pro jednotlivá pásma.
Samotné vyřízení není nic obtížného, neboť fotku se stavem tachometru lze snadno nahrát buď na webu, nebo v aplikaci pojišťovny.
Vyřízení škody
Když člověk plánuje pojištění vozidla, vyplatí se vědět, jak následně případně vypadá hlášení škody.
Nejprve je potřeba nahlásit škodu. To lze buď online nebo telefonicky. Následuje posouzení a oprava (popřípadě likvidace) podle návrhu, který Allianz poskytne. Celý proces lze díky odkazu od Allianz online sledovat. Klient tak přesně ví, v jakém stavu vyřízení škody právě je.

Pojištění majetku Allianz
Allianz nabízí také balíčky týkající se pojištění majetku, nemovitostí, domácnosti a odpovědnosti.
- V balíčku KOMFORT Allianz nabízí základní pojištění, přírodní události, asistenci, pojištění odpovědnosti a dalších nákladů (například vysušování).
- Balíček EXTRA přináší navíc vodovodní škody a pojištění skla.
- Balíček MAX pokrývá vandalismus, krádež a pojištění elektroniky. Také k němu lze volitelně přidat pojištění proti zemětřesení.
Balíček si klient musí vybrat podle svých potřeb a finančních možností. Někomu bude stačit základní balíček pojištění majetku od Allianz, jiný si rád připlatí, aby měl pokrytá skutečně všechna rizika.
Kontrola rizik
U Allianz lze najít i kontrolu rizik. Stačí na webu zadat adresu budovy a Allianz člověku poskytne jednoduchou analýzu rizik. Například to, zda v okolí hrozí záplavy, požáry, apod. Může tím tak pomoci s výběrem vhodného pojištění.
Jde však pouze o odhad, a nikoliv o stoprocentně přesnou analýzu, takže by na ni člověk neměl úplně spoléhat. Spíše ji brát jako doporučení, které oblasti rizik nepodceňovat.
Změna místa pojištění
Může se snadno stát, že se klient přestěhuje, rád by si však ponechal Allianz pojištění své domácnosti. Naštěstí nemusí dosavadní pojištění rušit a následně zakládat nové, stačí místo pojištění změnit. Pojištění od Allianz navíc pokrývá během stěhování obě domácnosti až na 60 dnů.
Tuto změnu je třeba nahlásit písemnou formou s podpisem. Následně je žádost možné zaslat elektronickou formou na e-mailovou adresu info@allianz.cz, poštou na adresu pojišťovny nebo navštívit pobočku.

Životní pojištění
Pod názvem Allianz ŽIVOT pojišťovna nabízí životní pojištění. Aktuálně jde výhradně o rizikové životní pojištění, nicméně klient si k němu může pořídit investiční složku. Vyloženě investiční životní pojištění už však v nabídce Allianz najít nelze.
V rámci tohoto pojištění se Allianz zavazuje ke garanci nejvyššího plnění. Říká, že klientovi u 251 závažných úrazů a poškození vyplatí vždy stejně nebo více v porovnání s pěti největšími pojišťovnami na českém trhu.
Zároveň s životním pojištěním nabízí Allianz i řadu připojištění, jako je invalidita nebo pracovní neschopnost. Opět je na každém klientovi, aby určil, která připojištění pro něj mají smysl a která pro něj jsou zbytečná.
Cestovní pojištění
U Allianz si také lze online sjednat cestovní pojištění. Kromě běžného pojištění na krátkodobé pobyty nabízí Allianz cestovní pojištění i v mnoha dalších formách.
- Pojištění na opakované pobyty slouží k pojištění častých krátkých cest (maximálně na 60 dnů).
- Pojištění stornovacích poplatků pomáhá se zaplacením poplatků v případě zrušení nebo změny cesty.
- Pojištění na hory je vhodné při cestách do hor, například za turistikou nebo lyžováním.
- Pojištění pro těhotné pomáhá cestovat budoucím matkám, neboť se díky němu nemusí obávat možných výdajů za zdravotní péči.
- Člověk nemusí pojišťovat jenom sebe, může pojistiti i své vozidlo. Pojištění auta do zahraničí kryje například různé opravy, krádež auta nebo i ubytování nutné kvůli nemožnosti přepravy.
Cestovní pojištění Allianz Travel PLUS je rozděleno na tři typy. Ke všem z nich lze přidat pojištění stornovacích poplatků, technické asistence k vozidlu a připojištění pronajatého vozidla.
- KOMFORT je základní cestovní pojištění, které je možné sjednat pouze na cesty po Evropě. Pokrývá léčebné náklady v zahraničí, urgentní přepravu, asistenci, odpovědnost za škodu. Kromě toho je jeho součástí i pojištění zavazadel a zpoždění jejich dodání.
- Pojištění EXTRA přináší větší krytí na všechna pojištění u KOMFORT a k tomu navíc pojištění následků úrazů a pojištění změny cesty. Je možné u něj mít připojištění rizikových sportů a aktivit. Lze ho sjednat na cesty po Evropě i mimo ni.
- MAX kromě většího krytí nabízí i připojištění manuální práce.
Je na klientovi, které pojištění nejvíce vyhovuje potřebám jeho cesty a jaké připojištění si k němu bude chtít sjednat.

Doplňkové penzijní spoření
Allianz nenabízí jenom pojištění, je však možné s touto pojišťovnou i spořit. Jedním z produktů, které by člověk neměl přehlédnout, je penzijní spoření. Díky němu si může klient našetřit peníze na stáří a nemusí tak spoléhat pouze důchod od státu.
Doplňkové penzijní spoření je navíc státem podporovaný produkt. Pokud je měsíční příspěvek vyšší než 500 Kč, je k němu přidán státní příspěvek. V případě 500 Kč je státní příspěvek 100 Kč, ovšem čím více klient platí, tím víc přidává i stát. Limit, do kterého se státní příspěvek navyšuje, je 1 700 Kč měsíčně.
U Allianz si jde sjednat tři typy penzijního spoření.
- Konzervativní fond investuje do hodně prověřených fondů. Je tak nejstabilnější, zároveň u něj není pravděpodobný vysoký výnos. Hodí se pro lidi, kteří neplánují spořit déle než 5 let.
- Vyvážený fond je zlatou střední cestou. Je jen o něco málo méně stabilní než konzervativní fond, na druhou stranu však přináší větší výnos. Je vhodné s ním spořit víc jak 5 let.
- Dynamický fond je nejrizikovější, zároveň je u něj šance na nejvyšší výnos. Doporučuje se s ním spořit minimálně 5 let, aby se vyrovnaly výkyvy, které u něj mohou nastat.
S každým z těchto fondů přichází investiční riziko, se kterým musí klient počítat. Také v nich dochází ke kolísání hodnoty. Je důležité nepanikařit, neboť jde o běžnou záležitost (zejména u dynamického fondu).
Sjednat penzijní spoření lze s pomocí poradce od Allianz. Na webu se dá snadno s takovým poradcem spojit a on s budoucím klientem následně projedná investiční analýzu a popřípadě i poradí.
Stavební spoření
U Allianz lze sehnat ještě jeden typ spoření a to je spoření stavební ve spolupráci se Stavební spořitelnou České republiky. To je určeno pro fyzické i právnické osoby a klient si může vybrat jak variantu pro dlouhodobé spoření, tak variantu pro získání výhodného úvěru ze stavebního spoření.
Hypotéky a úvěry
Vedle pojištění a spoření nabízí Allianz například i hypotéky a úvěry. Nutno však říci, že půjčka není přímo od Allianz. Pojišťovna v ní hraje pouze roli prostředníka mezi klientem a spolupracující bankou. Allianz takto nabízí dva typy úvěrů.
- Účelový úvěr je určen na předem vybranou věc (například stavbu domu). Klient musí doložit, co za půjčené peníze koupil. Tato půjčka má obvykle nižší úrokovou sazbu a klient si může půjčit větší částku peněz.
- Neúčelový úvěr se dá použít na cokoliv (často třeba na výbavu domácnosti). Není potřeba dokládat využití peněz. Klient si však obvykle může půjčit menší částku peněz než u účelového úvěru a také má často vyšší úrokovou sazbu.
Výhodou sjednání úvěru přes Allianz je velký výběr možností. Klient totiž rovnou vidí nabídky od více bank a může si tak rychleji vybrat, než kdyby hledal přímo u konkrétních bank. Allianz navíc nabízí i individuální konzultaci s úvěrovým specialistou zdarma.
Pro klienty Allianz jsou navíc k dispozici další výhody, jako může být úrokové zvýhodnění nebo v případě hypotéky sleva na pojištění nemovitosti.
MojeAllianz
Allianz má svůj klientský portál MojeAllianz, který lze najít přes web pojišťovny. Přihlášení do Allianz je jednoduché. Stačí mít login nebo se lze přihlásit i přes QR kód.
V MojeAllianz pak lze nahlásit pojistnou škodu, sledovat její vyřízení nebo spravovat veškeré své smlouvy. Přes portál může klient také platit nebo platby kontrolovat.
Allianz aplikace
Tak jako mnoho jiných pojišťoven i Allianz má vlastní aplikaci s názvem Allianz CZ, díky které mohou klienti snáze spravovat své pojistky i jiné finanční záležitosti.
Co všechno nabízí moje Allianz aplikace:
- Přehled smluv. V aplikaci lze najít veškeré aktivní i neaktivní smlouvy, spolu s datem jejich trvání a stavem plateb.
- Pojistné události. Klient si zde může zobrazit všechny pojistky, smlouvy k nim i stav vyplacení. Také tam mohou být tabulky na denní odškodné od Allianz.
- Kontakty. S pomocí aplikace může klient snadno kontaktovat odborníka nebo zavolat pomoc s odtahem. Také si zde lze předem domluvit termín a čas hovoru.
- Důležité zprávy o pojištění a pojistných událostech.
- Přes aplikaci lze také měnit svoje kontaktní a osobní údaje.
Přes moji aplikaci Allianz CZ lze jednoduše nahlašovat pojistné události a sledovat platby. Některé recenze na Allianz CZ však popisují, že jim v aplikaci něco nefunguje a jsou podporou následně přesměrováni na webové MojeAllianz.

Pobočky a poradci
Když si člověk chce sjednat pojištění u Allianz, měl by tušit, kde se může setkat s poradci nebo kam zajít na pobočku. To naštěstí u Allianz není žádný problém. Prakticky v každém větším městě totiž alespoň jeden poradce je. Nezáleží na tom, zda člověk hledá poradce Allianz v Brně nebo Allianz Pardubice, vše je možné. Už jen v okolí Pardubic má Allianz přibližně 18 různých poradců.
Všechny poradce lze snadno dohledat přímo na webu Allianz. Stačí vyhledat město, ve kterém klient poradce chce a na mapě se mu zobrazí, kdo je v okolí k dispozici včetně kontaktu, přes který se s ním lze spojit. Na webu je možnost také dohledat další kontakty nebo bankovní spojení.
Obecně lze Allianz kontaktovat pomocí call centra na čísle +420 241 170 000. Infolinka Allianz – kontakt je k dispozici ve všední dny v časech 8:00 – 18:00 a během víkendu 9:00 – 17:00.
Recenze Allianz pojišťovny
Allianz je jedna z největších a nejoblíbenějších pojišťoven v České republice a je to znát i na jejích recenzích. Obecně si recenze na Allianz pochvalují spolehlivost a komunikaci pojišťovny (zejména pak telefonický servis).
„Perfektní přístup pána z pojišťovny, který vše zařídil a byl na telefonu,” hlásí jedna z anonymních recenzí na webu ekomi.cz, kde pojišťovna dostala hodnocení 4,6 hvězdiček.
Nespokojené recenze pak poukazují na delší dobu vyřizování škod nebo na podle nich vyšší ceny v porovnání s konkurencí.
Pokud člověk hledá pojištění, Allianz je jednou z možností, které může zvážit. Podle recenzí jde o spolehlivou pojišťovnu. Stále však platí, že by si klient měl dát pozor a pečlivě si nastudovat to, co podepisuje.